قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه
قفسه

قفسه

پایگاه فرهنگی مذهبی قفسه

انگشتر برای انگشت. معنای انگشتر برای هر انگشت

انگشتر برای انگشت. معنای انگشتر برای هر انگشتآیا تا به حال به این فکر کرده اید که انداختن  انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد؟ ما به شما می گوییم که هر انگشت نشانه چیست و چطور انداختن انگشتر در انگشتان مختلف تفاوت دارد.
انگشت شست نشان دهنده قدرت اراده در فرد است. این انگشت با خود ِ درونی فرد در ارتباط است. وقتی به شما گفته می شود که در انگشت شستتان انگشتری بیندازید، به دقت مراقب تغییراتی که در زندگیتان اتفاق می افتد باشید. این انگشتر قدرت اراده شما را تقویت خواهد کرد.
انگشت اشاره نشان دهنده قدرت، رهبری و جاه طلبی است. این انگشت نشان دهنده یک نوع قدرت خاص است. این مسئله به خصوص در قدیم الایاموقتی پادشاهان قدرتمند در انگشت اشاره خود انگشتر می انداختند بیشتر نمود دارد. در نتیجه، انداختن انگشتر در این انگشت به شما در این زمینه کمک می کند.
انگشت وسط نشان دهنده فردیت و هویت فرد است. این انگشت نشان دهنده یک زندگی متعادل و متوازن است. انداختن انگشتر در این انگشت به شما کمک می کند زندگی متعادل تری داشته باشید.
انگشت انگشتری انگشت چهارم شماست. انگشت انگشتری دست چپ با قلب رابطه مستقیم دارد. به همین خاطر حلقه ازدواج در این انگشت انداخته می شود. این انگشت نشان دهنده احساسات و خلاقیت در فرد است. انداختن انگشتر در انگشت چهارم دست راست به شما کمک می کند در زندگی خود خوشبین تر باشید.
انگشت کوچک نشان دهنده همه چیز در روابط شماست. این انگشت نشان دهنده روابط ما با محیط بیرون می باشد و دقیقا مخالف شست است که به خود درونی ما اشاره دارد. این انگشت نشان دهنده رفتار ما با دیگران است. انداختن انگشتر در این انگشت به شما کمک می کند روابط خود را تقویت کنید.
انگشتر در انگشت شصت و سبابه شیطان پرستان!
مردم وقتی ازدواج می کنند به نشانه ازدواج، حلقه یا انگشتری به هم هدیه می دهندکه غیر یهودیت وشیطان پرستان ، انگشتر نشانِ ازدواج را در انگشت چهارم (سبابه) می کنند اما یهودیان انگشتر ازدواج را در انگشت اشاره می کنند. و شیطان پرستان هم که در شصت دست چپ، به این دلیل که: انگشت شصت دست چپ نماد  الت تناسلی مرد  است. آبِلیسک نماد آلت تناسلی شیطان که فی الحال هم می پرستیده می شود شیطان پرستان به دلیل مقدس بودن اون عضو شیطان در شصت می کنند.
در مورد آداب انگشتری توجه تان را به نکات زیر جلب می کنیم:
استفاده از انگشتر عقیق ثواب دارد و باعث زیاد شدن فضیلت نماز هم می شود واز باب نمونه از امام صادق(ع) نقل شده که هیچ دستی که برای دعا به سوی خدا بالا می رود محبوب تر از دستی که در آن انگشتر عقیق باشد نیست, (وسائل الشیعه , ج 7, ص 144, باب 66).

آداب انگشتری:
1- مستحب است انگشتر در دست راست باشد.
2- مکروه است انگشتر در انگشت شهادت و یا انگشت میانى باشد.
3- مستحب است از جنس نقره باشد.
4- مستحب است نگین آن از عقیق باشد، همچنین یاقوت و زبرجد، درّ، زمرّد و فیروزه نیز داراى فضیلت است.
در حدیث از حضرت رضا(ع) روایت شده که انگشتری عقیق فقیر و تهی دستی را برطرف می‌کند و نیز برطرف کننده نفاق است. در حدیث دیگری از حضرت صادق(ع) منقول است که انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک است و هر که انگشتر عقیق داشته باشد امید است که عاقبتش مقرون به خیر و نیکی باشد و از حضرت رسول(ص) نقل شده که هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد، حاجتش برآورده است. حضرت صادق(ع)در روایتی می فرماید: انگشتر عقیق در سفر موجب ایمنی است. در حدیث معتبر از حضرت رضا(ع) نقل شده که انگشتر یاقوت در دست کنید که پریشانی را زایل می‌کند. در حدیثی از حضرت کاظم(ع) منقول است که انگشتر زمرد در دست کردن موجب آسانی است که در آن هیچ دشواری نباشد.
از حضرت صادق(ع) منقول است که هر کس انگشتر فیروزه در دست کند، دستش فقیر نشود. در حدیثی از پیامبر(ص) آمده است که خدای متعال می فرماید: من شرم می کنم از دستی که به سوی من بلند شود به دعا و در آن دست انگشتر فیروزه باشد، پس او را ناامید برگردانم.
در مورد دُِّرِ نجف در روایت آمده است: هر که آن را دست کند خداوند به هر نظر کردنی زیارتی یا حجی یا عمره ای در نامه عمل او می نویسد که ثواب پیغمبران و صالحان است. (رجوع کنید به حلیه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، فصل 3 و 4 و 5 و 6)
پوشیدن طلا - مانند آویختن زنجیر طلا به گردن و به دست کردن انگشتر و ساعت طلا - براى مردان حرام است.
روایاتی از کتاب حلیه المتقین
موکد است که مردان وزنان انگشتر رادردست راست قرار بدهند
وروایت است که کسی انگشتر در دست راست قرار دهد از مقربان است
سوال شد که چه انگشتر دردست کنم ؟ پیامبر فرمود ؛عقیق سرخ
پیامبر اکرم ، از انگشتر به دست کردن در انگشت شهادت وانگشت میان، نهی فرمود
منبع: موسسه خیریه طلیعه کرامت تهران
منبع: http://yeki.blogfa.com
منبع: http://v1.blogbaan.com

نظرات 13 + ارسال نظر
زهرا چهارشنبه 25 مرداد 1396 ساعت 13:07 http://Ali yosfi

سلام . معنی پوشیدن انگشتر فیروزه در دست چپ راهنمایی کنید

زهرا دوشنبه 9 مرداد 1396 ساعت 11:07

روایاتی نقل شده که نشان می‌دهند شخص پیامبر اکرم(ص) در انگشتان اشاره و وسط، انگشتر قرار می‌دادند؛ مانند حدیث: «و بسیار بود که پیامبر(ص) انگشتر را به انگشت وسط در مفصل قرار می‌داد، و گاه به ‌همین نحو در انگشت شست قرار می‌داد».

(طبرسی، حسن بن فضل، مکارم الاخلاق، ص 37، شریف رضی، قم، چاپ چهارم، 1412ق

fati چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت 13:28 http://dddd

Migan ke qngoosht shast va esharey age angoshtar bendazin nmade sheitan parastie??????doroste

بله

Abolfazl پنج‌شنبه 18 شهریور 1395 ساعت 14:23

یاهو دیگه تخیلیش نکن دیگه

کنجکاو دوشنبه 7 تیر 1395 ساعت 22:22

ریا نشه انگشتر تو شصت پا حکمش چیه

فاطمه سه‌شنبه 3 شهریور 1394 ساعت 16:52

نه شما ایرانی ها یه چیزیتون میشه ها مشکل دارید نه؟
این مسخره بازیا چیه دیگه نوشتید تختتون کمه!الکی فکر مردم وداغون میکنید فقط

رامین سه‌شنبه 29 اردیبهشت 1394 ساعت 15:46

سلام انگشتری دارم عقیق و سیاه که در انگشت کوچک و کنار انگشت کوچکم میرود ولی ممکن است است بیوفتد و گم شود چون در اون انگشت خوب محکم نگهش نمیدارد طبق گفته هاتان در انشگت اشاره و شصت نمیکنم و الان این انگشتر در انگشت میانی من است ایا مکروه هس لطفا هر چه زودتر جواب بدهید با تشکر .

سارا سه‌شنبه 22 اردیبهشت 1394 ساعت 12:19

رییییدی بابا.. مزخرف...
خئب شد بهم گفتی شیطان پرستم من:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) روانی

پارسا پنج‌شنبه 1 آبان 1393 ساعت 03:45

این اراجیف رو بهم نبافید لطفا. واسه هر چیزی هم اینقدر فلسفه بافی نکنید.من نه شیطانپرست هستم نه هم جنس باز اما عاشق این هستم که انگشتر توی انگشت شصتم بندازم و از این کار لذت میبرم.و در طالع بینی نشانه قدرت اراده هست نه چیز دیگه ای

اختیار دارین

amir شنبه 7 تیر 1393 ساعت 22:25

با سلام خدمت شما و تشکر از مطالبه اموزنده شما.سوالی داشتم در مورد انگشت شصت و انگشت اشاره و وسط که زن ها به دست میندازند به نظر شما آیا جنبه فساد اخلاقی دارد یا نه؟مرسی

معمولا از بی اطلاع بودن است

کریم دوشنبه 9 آبان 1390 ساعت 15:02 http://moshaver8990.blogfa.com

سلام موفق باشی

سلام
پیامبر فرمود: عقیق اولین سنگی است که به وحدانیت خداوند و رسالت من و ولایت برادرم علی شهادت داده است.

وای نه یکشنبه 8 آبان 1390 ساعت 16:56

سلام
انگشت شست و سبابه
درسته چنین آثاری داره ولی امروزه که انگشتر در این انگشت ها نشانه ای برای فرق مختلف انحرافی است (شیطان پرستان و هم جنس باز ها)
بهتر است از این انگشت ها استفاده نکنیم
ممنون می شم اگه به این نکته هم در متن وبتون اشاره کنید....آخه امروزه جوونا نمی دونن چرا از خواننده ها تبعیت و بتقلید می کنند و خودشون رو با هم جنس باز ها و شیطون پرستا هم کفو می دونن و از نماد هاشون استفاده می کنن...

سلام مرسی از راهنمای خوبتون موردی را که اشاره نمودید در پست اضافه شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد